The Green Witch – Boek review

Op mijn Instagram zagen een aantal van jullie al dat ik bezig was met het boek: The Green Witch. Heks zijn of Pagan heeft niks te maken met enge groene dames met een wrat op hun neus, boom knuffelend in een een zwarte jurk en vliegend op een bezem. Just to be clear ‘bout that. Voor velen is het een religie want hedendaags nog beoefend wordt (wicca, pagan en zelfs sjamanisme). Velen schrikken al af bij het zien van dit boek, was wel te merken op Insta! Heb er gelukkig om kunnen lachen hoor. Want de titel kan je inderdaad afschrikken maar het mooie is dat je geen heks hoeft te zijn, als jij veel bezig bent met de natuur, je intuïties, je gevoel. Interesse hebt in de werkingen van het spirituele, stenen, etherische oliën en het leuk vind om te werken met kruiden, fruit en planten uit de tuin? Dan is dit een ontzettend leuk en praktisch boek voor jou. Het is wel Engelstalig.

Ik ben sinds dit jaar mij meer en meer gaan verdiepen in wat de natuur ons allemaal te bieden heeft, wat heb ik op mijn balkon staan, waar ik bijvoorbeeld zelf oliën van kan maken of smeersels? Daarnaast werk ik graag met mijn eigen rituelen, om een positief leven te behouden. Dit is iets wat ik elke dag nu doe om niet weer in mijn depressie en burn-out te raken. En tot nu toe gaat dit met soms een dipje hier en daar..echt heel goed.
Hoe ik aan dit boek gekomen ben weet ik zelf niet eens meer, kan maar zo dat dit via de Alchemy Tribe – De Alchemista groep is geweest dat ik hem daar voorbij zag komen. Dunno! Sinds ik in dit boek ben gaan lezen heb ik echt tig    momentjes gehad. Wat wel super grappig was voor mijn man, deze ging echt stuk om mijn enthousiasme haha. Arin Murphy Hiscock schrijft dit boek zo vlot, duidelijk en goed dat je er doorheen raast in het begin. Wat ik nu dus heb gedaan is de belangrijke dingen die ik nog wil gaan doen even een ezelsoor in maken, ik weet het. Voor de boekenliefhebbers is dit een schande maar who cares, dit is een werkboek.

Er was zoveel wat op zijn plek viel bij mij. Vanaf kleine Sabje af aan ben ik al nieuwsgierig naar wat de natuur kan, waar dingen van gemaakt worden, wat je er zelf mee kunt. Altijd op zoek naar natuurlijke alternatieven i.p.v. snel een chemische oplossing pakken. Alleen nooit echt 100% ermee bezig geweest, pubertijd kwam eraan, vriendjes, werk naja je kent het wel. Nu jaren later ben ik wel op het pad waar ik moet zijn: The Green Witch Path. Daar ben ik zeker van overtuigd, ik werk het liefste met de natuur, mijn intuïtie, stenen etc.

Zo kom je veel diverse delen tegen in dit boek als: Discovering the Green Witch en Deel 2: Walking the Green Path.
Jezelf ontdekken dus. Hierin worden hoofdzakelijk verschillen uitgelegd wat een Green Witch nu precies is, hoe het vroeger was en hoe het nu in het heden is. Er zijn zoveel verschillen, zoveel manieren om hiermee bezig te zijn. En dat was al heel prettig om te lezen dat als je met de natuur wilt werken, je dus niet in een hutje op de heide hoeft te wonen. Het gaat om het vieren van het leven, de seizoenen, de maan en jezelf zijn. Ook staan in het eerste deel diverse tips and tricks in zoals: Tools of use. Wat zo’n beetje je witchy EHBO kit it als je diverse vieringen, rituelen of bijvoorbeeld olie mixen wilt gaan maken. Super handig!

De zon, maan en de sterren worden vrijwel direct al genoemd. Als je dit boek eenmaal aangeschaft hebt, of gaat aanschaffen dan zul je ook vaak met deze 3 gaan werken.
Naast dit is het werken met groene energie heel belangrijk, in tune zijn met de planten, bomen, bloemen..you name it. De natuur dus. In dit deel vind je dan ook bijna alle bekende bomen inclusief hun Latijnse benaming en hoe je deze kunt herkennen en belangrijker nog: wat ze kunnen.

Ik zal verder niet al te veel verklappen over dit oh zo praktische boek, naast diverse meditaties, rituelen en seizoen vieringen staan hier ook recepten in! Zoals drankjes van vers fruit, mixen voor thee, mixen voor essentiële oliën en zelfs soepen! En om dit boek nóg leuker te maken: er staan ook diverse stenen plus hun werkingen in, groenten die je voor diverse klachten kunt gebruiken en: hoe je je eigen badzout maakt! Serieus het is gewoon een alles in 1 boek voor de spirituele natuurliefhebber.

Ik ben zo freaking enthousiast over dit boek dat ik in 15 minuten ondertussen alleen maar heb zitten tikken.
Dit boek moet je gewoon hebben als je zelf zoveel mogelijk uit de natuur wilt halen. Van gezichtsverzorging tot aan je avondeten. Je gaat er geen spijt van krijgen, go for it witches.

Het boek The Green Witch is onder andere te koop via Bol.com. En het wordt zelfs nog gratis verzonden. Ik zeg doen!

Er zijn meerdere boeken van Arin Murphy Hiscock verkrijgbaar, dit zijn degene die ik heb of nog héél graag wil hebben:

Wie heeft dit boek al of wil je hem graag? Andere aanraders zijn altijd welkom!

7 Replies to “The Green Witch – Boek review”

1. Leuk om te lezen en die hekserij die schrikt me niet zo af, de verwijzingen naar de kracht van de natuur zijn juist mooi toch? Ik heb zelf ook een toegenomen interesse in bijvoorbeeld kruiden en natuurgeneeskunde , het was toch niet voor niets dat ziekenhuizen en hospitalen ooit een kruidtuin naast het ziekenhuis hadden liggen, voordat er chemische geneesmiddelen waren, haalde we het een en ander uit de natuur? Ik zie wel een verband met dat wat je tussen de regels door beschrijft, niet dan? Al was dat dan geen hekserij, ondanks is de relatie of het verband hierin dat ik nu beschrijf niet zo heel gek toch? ;-_ Intressant thema in ieder geval!

2. Jaa super leuk! Ik vind dit soort boeken hartstikke interessant. De natuur en het spirituele zijn hartstikke leuk om je in te verdiepen. Kan niet wachten op je review van The Witch Book of Self-care.

3. Superleuk boek lijkt mij. Zeker als je van de natuur kan uithalen voor beauty of andere dingen

4. Ik ben mezelf ook in dit soort dingen aan het verdiepen, ook in de maan en de fasen die daarbij komen kijken. Ben oprecht geïnteresseerd in het goed, ga het opzoeken!
    Milou onlangs geplaatst…Inzicht in eetgedragMy Profile