Hoe verhoog jij je trilling? – Terug naar je essentie.

Voor een heleboel zal dit abracadabra en is het een ver van hun bed show zijn maar goed, dat geeft helemaal niks!
Je trilling verhogen, wat is het? Wat doet het? Wat moet je ermee? Dit zijn vragen die ik voor je ga beantwoorden.

Om te beginnen heeft dit ook te maken met hoogsensitiviteit, wij voelen energieën. Daar kom je niet omheen, dit geldt ook voor trillingen. Continu lage trillingen ontvangen bijvoorbeeld, deze wil je niet hebben..echt niet. Dit zijn de trillingen die je omlaag halen, waardoor je in je oude patronen blijft hangen, in je verleden, in je moeheid, ziekte, in je depressie, boosheid, verdriet you name it. Je emoties verlagen je trilling. Een negatief spiraal waarmee je geen stap verder komt in je leven.

De tekenen van een lage trilling:

  • Je bent vaak vermoeid.
  • Je zit vast in oude gewoontes en kunt deze moeilijk ombuigen naar nieuwe.
  • Je hebt een duidelijk aanwezige schaduwkant.
  • Je voelt je niet compleet.
  • Je bent emotioneel afstandelijk.
  • Je reageert erg vanuit je (negatieve) emoties.
  • Je bent angstig.
  • Je hebt moeite met gevoelens van wanhoop.
  • Je kan je niet inleven in anderen en bent heel erg met jezelf bezig.
  • Je kampt met ziektes.
  • Je voelt je lichamelijk slecht.
  • Je weet niet wat je wil in dit leven.
  • Je blijft de foute keuzes maken.
  • Je vindt het moeilijk om het leven van een positieve kant te bekijken.
  • Je pot gevoelens op van wrok en jaloezie .
  • Je vindt het moeilijk om te vergeven, zowel jezelf als anderen.
  • Je voelt je schuldig over het verleden.
  • Je bent te kritisch.
  • Je bent te sceptisch.
  • Je hebt overal wel een argument voor.
  • Je doet aan zelf-sabotage.
  • Je klaagt veel.
  • Je vindt het moeilijk om de goede stappen vooruit te zetten.
  • Je gebruikt drugs/ alcohol.
  • Je kijkt veel naar films of series met agressie erin.
  • Je bent depressief
  • Je focust je vooral op het negatieve in het leven, en vindt het moeilijk om de positieve kant te zien.
  • Je eet veel ongezond voedsel (snoep, fastfood enz.).

Met sommige punten heb ik zelf nog wel moeite maar dit weet ik van ook van mezelf. Ondanks dit heb ik wél met goede regelmaat een hoge trilling en herken ik het wanneer mijn trilling verlaagd word. Ik doe dit zelf en niet een ander. Het puntje: je kijkt veel naar films of series met agressie erin. Deze vind ik lastig want series en films kijken is voor mij ontspanning en een momentje voor mezelf of met mijn man. Het beïnvloed mij niet zo zeer in elk geval. Het puntje ongezond voedsel blijft een struikelblok ondanks dat we wél met mate snoep, chips etc eten. Zo zie je maar dat iedereen ook gewoon mens is. 😉

Acceptatie is een stap, accepteren in welke situatie jij nu zit.
Maar laat jij het daarbij zitten? Blijf je in je slachtofferrol? NEE! Wat is nog meer mogelijk voor jou? Hoe wil je verder?, hoe wil je groeien?, wat zijn je doelen? Denk daar maar eens over na.

Soms gaat er ineens een knop om en denk je: NU is het klaar, dit wil ik niet meer! Dit gebeurde bij mij in januari 2018, of ik een Universele schop onder m’n kont kreeg van: hey Sabientje dit ben jij niet, je bent geen slachtoffer, jij kan meer!
En ben nog iedere dag dankbaar dat ik die schop heb mogen ontvangen want in de tussentijd heb ik zoveel mogen leren en doen, nieuwe kansen mogen ontvangen, nieuwe mensen mogen leren kennen, hoe word het nog beter?

Hoge trillingen zijn niet moeilijk, echt. Het is een andere kijk op je leven geven. Dingen die je overkomen op negatieve manier of door je emoties. Ik was een emotioneel wrak, kon huilen om alles en werd ook boos om alles. Veranderingen gooiden mijn hele planning en leven om. Dat heb ik nu  een stuk minder, ik kan er beter mee omgaan en het ombuigen.
Ben je boos ergens om? Vraag jezelf dan af hoeveel energie dit je wel niet kost, is het de moeite om zo boos te blijven? Kun je degene op wie je boos bent vergeven? Jazeker, diep van binnen weet je hoe het zit: het is je waarheid. Probeer negatieve dingen eens op een andere wijze te bekijken.
Kijk, ik kan nog niet goed tegen veranderingen, loop vaak vast in patronen en dat is niet praktisch, vooral op het werk niet. Nu heb ik zélf veranderingen toegepast en mijn werk gaat vloeiender, ik ben minder gehaast. Zo kan het dus ook, niet geforceerd werken geeft je meer vrijheid en een hogere trilling.

 De tekenen van een hoge trilling:

  • Je bent je bewust van wat je ziet, doet, denkt en voelt.
  • Je bent emotioneel gebalanceerd.
  • Je hebt zelf-discipline.
  • Je bent niet gevoelig voor negatieve druk van buitenaf.
  • Je bent een vrolijk persoon.
  • Je kunt makkelijk lachen.
  • Je heel creatief en barst van de ideeën en inspiratie.
  • Je houdt van jezelf.
  • Je hebt respect voor jezelf en voelt je goed.
  • Je bent er voor anderen.
  • Je koestert je relaties met anderen.
  • Je ervaart (redelijk) vaak synchroniciteit.
  • Je hebt niets nodig om je vrolijk te voelen.
  • Je leeft in het nu, in plaats van het verleden of de toekomst.
  • Je voelt je sterk en gezond.
  • Je eet gezond, onbewerkt eten.
  • Je hebt geduld.
  • Je vergeeft jezelf en anderen voor wat er is gebeurd.
  • Je voelt dat je je roeping in dit leven hebt gevonden.
  • Je hebt vertrouwen in jezelf en je vermogens.
  • Je gebruikt je intuïtie.
  • Andere mensen komen naar jou als luisterend oor.
  • Andere mensen komen naar je voor advies.
  • Kansen en mogelijkheden verschijnen spontaan in je leven
  • Je staat open voor andere mensen hun ideeën, geloof en ervaringen.
  • Je bent in balans en weet wat jij en je lichaam nodig hebben.
  • Je probeert je leven vrij te houden van problemen, en als ze toch verschijnen, weet je hoe je kunt handelen.
  • Je voelt je aangetrokken tot inspirerende muziek, televisie programma’s en films.
  • Je voelt je verbonden met de hogere krachten.
  • Je bent dankbaar voor wat er in je leven verschijnt.
  • Je kunt je goed invoelen in anderen, en je kunt makkelijk door de ogen van andere mensen kijken.
  • Je hecht meer waarde aan vriendschappen en familie, dan materiële zaken zoals telefoon, auto en sieraden.
  • Je hebt niet de behoefte om te discussiëren met anderen; je laat hen in hun waarde, zij bekijken iets misschien vanuit een ander standpunt.

Een compleet ander lijstje, toch? En toch zijn veel punten dingen waar je aan zult moeten werken. Ook ik. Weet je niemand is helemaal in balans maar met dit soort blogs kan ik jullie (en mezelf) een handje op weg helpen. Want ook voor mij is dit even een reminder om meer bezig te zijn met mijn hogere trilling. Als ik het even niet meer weet, mijn hoofd zit vol ideeën of wil teveel doen in 1 keer, heb teveel stress etcetera..dan neem ik even afstand. Oké even niks nu en laat het bezinken. Dan ga ik verven, iets maken..creatief bezig zijn, ga ik mediteren of ga ik muziek luisteren waar ik super vrolijk van word. Dit geeft je afleiding en: verhoogt je trilling.

Een verlaagde trilling doet heel veel met je emoties, op negatieve wijze en dat willen we niet. Als jij je trilling verhoogt dmv dingen die je leuk vind om te doen dan krijg je meer energie, je word weer vrolijker, meer levenslust en dingen gaan steeds meer vanzelf. Ook op spirituele wijze, deuren gaan voor je open en tekens komen vanzelf op je pad. Omdenken is nog een fijne, het negatieve omdraaien naar het positieve. Affirmaties zijn helemaal fijn om mee te werken, als je dit 3x per dag 5 minuten doet dan verhoog je ook al meer en meer je trilling.

Voorbeelden van affirmaties:

  • Ik ben wie ik ben en kan alles wat ik wil.
  • Ik ben rijk en financiële overvloed komt op mijn pad.
  • Ik ben genoeg, ik heb genoeg.
  • Ik ben geliefd, ik hou van mezelf, ik ben goed genoeg.
  • Vandaag word het een goede dag, niemand kan en mag mij pijn doen. Ik geef geen toestemming.
  • Alles wat niet binnen mijn aura hoort stuur ik terug naar waar het vandaan komt. Ik omring mezelf met liefde.
  • Vandaag voel ik me krachtig en ondernemend.
  • Ik deel mijn liefde met iedereen met wie ik in contact kom. Spread the love.
  • Het leven houdt van mij en ik hou van het leven.
  • Niemand kan en mag mij pijn doen, ik word beschermd, ik blijf veilig.
  • Ik vergeef iedereen die mij pijn heeft gedaan, ik voel me vrij, ik voel me vrolijk en wens iedereen liefde toe.

Er zijn via Google heel veel affirmaties te vinden, soms komt iets zelf in je op zoals hierboven, dit zijn een aantal van mij. Dit stuk schrijf ik nu ook niet voor niks, ik krijg dit binnen om te doen en jullie te informeren en te helpen. Hoe kan het nog beter worden?!

Zijn jullie bewust van je lage en hoge trillingen of is het een ver van je bed show?

 

4 Replies to “Hoe verhoog jij je trilling? – Terug naar je essentie.”

  1. Er staan dusdanig veel kenmerken dat iedereen er wel een paar in herkent. Sta ik er negatief tegenover? zeker niet, maar aan het overal een label op plakken heb ik niet zoveel. Ben gewoon mens, met eigenschappen

    1. Er staat nergens dat ik een label ergens op plak, dat is uw eigen interpretatie.

  2. Such great stuff! I am sure it will help millions around!

  3. Super mooi artikel, ik ben ook hoogsensetief en dit is zo herkenbaar !💕💕

Geef een reactie